lundi 9 juillet 2012

رسالة شديدة اللهجة من "بنطلون Skiny" إلي البنات اللي بتلبسه




أنا ال"إسكيني" بكلمك أسمعيني أوكي؟
أنا نفسي أفهم إنتي لابساني ليه؟!
بتوفري شوية قماش ولا إيه!
ما تخفيش القماش كتير ما تقلقيش!
ألبسي فضفاض، غطي جسمك ما تتعريش
وسعي لبسك وما تضيقيش
أنا خلاص هفرقع منك ماتلبسنيش!

لما الموضة السنة دي خلتك تلبسي كده
أمال حتخليكي إيه بعد كده؟!
هتقلعيني وتمشي عريانة مش بعيد!

إسألي نفسك أنتي بتعبدي مين؟
الموضة والأزياء ولا لرب العالمين؟
فوقي يا هانم في شروط للحجاب في الدين!

أنا مستغرب أنتي أهلك فين؟!
رجالة عيلتك دول رجالة ولا ******؟!
خدي قرارك دلوقتي علشان هتموتي كمان يومين
وغصب عنك هتتلفي في كفن من غير جيوب ولا رجلين

-----------------

يا رب تكون الرسالة وصلت :/

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم:

صنفان من أهل النار لم أرهما : قوم معهم سياط كأذناب البقر يضربون بها الناس ، ونساء كاسيات عاريات مميلات مائلات ، رءوسهن كأسنمة البخت المائلة ، لا يدخلن الجنة ولا يجدن ريحها ، وإن ريحها توجد من مسيرة كذا وكذا

0 commentaires:

Enregistrer un commentaire

Twitter Delicious Facebook Digg Favorites More